beatehemsborg

torsdag 7. august 2014

american style | tips til fredagspizza`n

(glasskrukke fra anemonesskafferi.no)
 

Det er fort gjort å lage sin egen pizzasaus.
Det tar omtrent like lang tid som jeg
bruker på å lage pizzadeigen.

Utgangspunktet er en boks hermetiske tomater!
Tomatene helles i en kjele, og jeg tilsetter et par fedd hvitløk,
havsalt, pepper, fersk koriander, en halv løk i biter,
litt vann + en ss bbq saus.
 



Når dette har kokt litt presser jeg det gjennom et dørslag (av stål)
Da får jeg med meg de gode smakene, og bitene ligger igjen.
Jeg ender da opp med en perfekt saus/purè med digg smak. Jeg lar
sausen avkjøles før jeg smører den utover pizzabunnen.




Til  pizzadeigen bruker jeg pizza-mel (ekstra finmalt hvetemel)
Det gir perfekt resultat! Luftig og smakfull bunn Jeg liker
den litt tykk. Litt sånn american style pizza! 
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Så utrulig lurt:)og den pizzaen såg så god ut:)
    Ønsker deg ein fin søndag!
    Klem

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...