beatehemsborg

mandag 8. april 2013

hverdags-spesial

(salt og pepperskåler kjøpt hos am design)
 
Jeg liker å lage mat, og bruker mye tid på kjøkkenet.
Men i hverdagen liker jeg at det går litt unna...



 
 
I dag har jeg laget kyllinggryte med karri - Beates spesial!
Den er enkel og kjapp å lage, også smaker den kjempegodt.
 
Har du lyst til å prøve den?
 
Du trenger:
Kyllingfilet
Div. grønnsaker
 (jeg har brukt løk, hvitløk, paprika,
squash, blomkål og cherry tomater)
1 boks Creme Fraishe
2/3 av en liten kartong med fløte
Hønsebuljong løst opp i 2 dl vann
Krydder
(karri, salt, pepper, chili pepper)





Først steker kyllingfilet (krydret med hvitløkspulver) i biter. Disse
stekes forsiktig da de koker seg ferdig i sausen. Så steker jeg løk
og hvitløk sammen med masse karri. Paprika, squash og blomkål
tilsettes. Jeg heller oppi en boks med creme fraishe og nesten en
hel liten kartong med fløte + buljong. Dette får putre i kjelen en
liten stund slik at kyllingen blir gjennomkokt. Mot slutten tilsetter
jeg halve cherry tomater. Krydres med mer karri, salt,
pepper og chili pepper.
 
Serveres med ris, brød eller sånn som jeg liker den best:
uten noe tilbehør, med masse saus
- nesten som en suppe...

Nam, nam!
 
 
 
 

9 kommentarer:

  1. Supre bilder av deilig mat. Stilig bilde med grønnsakene i kassen. Du skulle jo tatt bilder til ei kokebok.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det hadde vært drømmen!

      Slett
  2. Mmmm, får vann i munn!
    Denne må prøves :)

    SvarSlett
  3. Dette både såg og hørtes godt ut!!! Utruleg lekkert bilde d med grønnsakene!!!
    Nam, nam!!

    Klem

    SvarSlett
  4. Så deilig det høres ut til å være. ser veldig godt ut også.Du er flink med mat også du. Ser su har hatt litt av en vaskejobb i kjelleren da. Ønsker deg en fin ny uke.
    klem

    SvarSlett
  5. Dette var delikate og flotte bilder! :)
    Du kan dette med fotografering av mat.

    Takk for at du deler din oppskrift med oss <3
    Ha en super uke.

    Klem fra Heidi

    SvarSlett
  6. Når jeg er inne på bloggen din er det så lett å tenke at du som har den fine bloggen må jo bare få masse fine kommentarer, så det er ingen vits i å legge igjen kommentar, for du vet sikkert kjempe godt hvor flink du er... men nå legger jeg igjen kommentar likevel, for en kan vel aldri få nok av positive ord og komplimenter:-)
    Du tar så fine bilder! Komposisjonen, utsnittene, fargene, bildebehandlingen, det er skikkelig smakfullt å se på! Og den suppe-oppskriften så veldig god (og overkommelig med mine middels kokkekunster) ut, så den har jeg lyst å prøve å lage en dag:-) Takk for at du deler!

    Stå på videre!

    Klem fra Marte.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marte! For en koselig tilbakemelding å få!! Jeg blir veldig glad for kommentarer her på bloggen!!!! Det er ikke så mange som tar seg tiden til det, så jeg blir lykkelig når jeg ser at noen legger igjen et spor etter seg!!

      Tusen takk

      klem

      Slett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...