beatehemsborg

søndag 21. oktober 2012

hot!


 
I dag står thai-mat på menyen!


 
 
Chili, hvitløk, cashewnøtter og ingefær er noen av
ingrediensene til dagens rett: "rødkrydret biff".



 
Marinaden lagde jeg i morges, og kjøttet har
nå ligget i marinaden i maaaange timer
slik at alle de gode smakene har fått trekke inn i kjøttet.



 
Til marianaden bruker jeg:
olje, soyasaus, sesamfrø, hakket hvitløk, hakket ingefær,
hakket chili og rød karripasta.
Dette blir hot, hot, hot!!
 
Til servering bruker jeg:
de stekte biffstrimlene sammen med rista cashewnøtter og vårløk.
+ ris
 
jeg lager også en enkel salat som jeg presser litt limesaft over.
(agurk, paprika, rødløk,vårløk,cherrytomater)
 
Nammi, nam



Dette er en av de absolutte thaifavorittene mine!
 
 
Liker du thai-mat??
 
 
 
 
 
 
 

9 kommentarer:

  1. Det virker veldig sterkt, men sikkert smakfullt. Smakfulle bilder også.:-)

    SvarSlett
  2. Mmmmm så og hørtes nydelig ut. Er skikkelig biffelsker jeg, og sterk mat er jo bare yummi :))
    Ha en fin søndag kveld :)

    SvarSlett
  3. Åhh.. Spenstig!
    Så riktig så godt ut, og jeg elsker smaken av asia!

    SvarSlett
  4. Oi nå fikk jeg vann i munnen. Dette hørtes helt nydelig ut. Jeg elsker thai-mat. God helg :)

    SvarSlett
  5. Ååå så godt det såg ut,eg gjekk forbi ein Thai takeaway på vei til Plantasjen i finaværet idag,hadde lyst å stoppe opp og kjøpe meg noko godt og slå meg ned å spise på benken utenforbi:)
    Ein fin kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  6. Jaaaa, jeg liker thai-mat!!
    Og det der hørtes kjempegodt ut :)

    Ha en fin fin søndagskveld.
    Klem fra Hilde

    SvarSlett
  7. Mmm, denne oppskriften må jeg vise tll mannen min :-D

    SvarSlett
  8. Tusen takk for oppskriften... dette høres virkelig godt ut.
    Thai-mat er en favoritt:)

    Ønsker deg en fin ny uke:)
    Klem

    SvarSlett
  9. Jaaaaaa, eg liker Thai-mat, men eg har enno aldri prøvd å laga sjølv :-) No har eg jo oppskrift, bør jo prøva...

    Klem Eli

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...