beatehemsborg

onsdag 23. november 2011

cubus-barn...


Skjønneste flanell-pysjene til barna mine!
Kjøpt på CUBUS!

Ja, for jeg har Cubus-barn! Og de er barn av en Cubus-mamma!

Jeg kjenner at jeg får vondt i magen når jeg leser i avisen om mobbing blant barn
(helt ned i barnehagealder) fordi man går med klær fra billigkjeder som f.eks Cubus.

Jeg handler masse i slike "billigbutikker" både til meg selv og til barna.
Jeg synes klærne er fine og kvaliteten er god. 
Barna er fornøyde også!
(Enn så lenge!!???)

Hmmm, ikke umulig at det blir en aldri så liten utspørring (ev holdningskampanje)
av eldstemann når vi samles rundt bordet til kveldsmat i dag!


Photobucket

21 kommentarer:

  1. Så glad for at elleveåringen min vil handle på Cubus! :) Kleda på bilda på julekortet er delvis frå denne kjeda. Stikkajakke, vottar og hue. I tillegg kjøpte ho seg tøff, blå bukse.

    E

    SvarSlett
  2. uff da, den mobbinga har jeg fortsatt ikke hør av ungene her! her går det i billigkjeder også, man blander da litt!

    klem

    SvarSlett
  3. Jeg leste også en artikkel om det. Når barn som er så små at de går i barnehagen sier at Cubus er "fattigmanns butikk" så er det helt opplagt at de ikke har kommet på det av seg selv. Dette er ting de har fått høre fra voksne. Og det er tankevekkende synes jeg.
    Heldigvis har jeg ikke hørt den slags mobbing her ennå. Hos gutta mine går det mye i H&M - helt greie hverdagsklær.

    SvarSlett
  4. Tror vi er mange som handler på Cubus og andre lignende butikker...
    Mye fint!
    Her er det fortsatt jeg som får bestemme. Håper det varer lenge til. Uansett kommer jeg alltid til å handle klær på for eksempel Cubus.
    Viktig innlegg!
    klem May Helen

    SvarSlett
  5. Huff, ja. Men alle handler jo på Cubus, HM, Lindex og KappAhl. Kan jo ikke kjøpe merkeklær til de små barna, det blir feil.

    Mine er 12 (straks 13) og 9, men har aldri merket noe mobbing hverken den ene eller andre veien. Men at de ønsker seg litt dyrere klær til jul og bursdag er greit. Men ellers blir det de "faste" butikkene. 12 åringen liker også BikBok, Vero Moda og Gina, men det er heller ikke veldig dyre butikker. Har jo ikke budsjett til å handle dyre klær i hverdagen.

    Ikke dumt med en holdningskampanje. Det kunne flere trengt.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  6. Jeg tror flesteparten handler på cubus,kappahl, h&m osv... og fåtallet som kjøper merkeklær til barnehageunger. Jeg for min del bruker billigklær innerst og litt dyre kvalitetsklær ytterst på unga:) Men å oppdra unga til å bli bevisst på merker og klær det er drøyt! Jeg håper og jeg tror at det er fåtallet av oss som er sånn som det eksemplet der. Det er bra det blir debatt om dette da, for dette finner vi jo oss ikke i. Er det noe vi har nulltoleranse mot så er det mobbing! super bra innlegg!!! klem Lillan

    SvarSlett
  7. Hei
    Jeg bruker for det meste cubus og H&M på min sønn. Han er syv år og høyt og lavt. Bruker ofte to skift om dagen og kommer ofte hjem med bukser som er hull i. HAN skal virkelig få utfolde seg i skog og mark og ikke være redd for klærne sine.
    Klem
    Linda

    SvarSlett
  8. Jeg har også Cubus barn og de har Cubus mamma, men heldigvis er det mindre press enn så lenge i mot da jeg vokste opp. Jeg kommer også til å drive holdningskampanje!VIKTIG!!!

    SvarSlett
  9. Viktig tema du tar opp. Jeg er som deg, handler klær på cubus og de andre "billig"kjedene. Helt utrolig at det er mobbing så tidlig som i barnehagen...

    Klem

    SvarSlett
  10. Her i huset handler vi også stadig vekk på Cubus og de andre billigkjedene. Masse fint!
    Håper det er en stund til lillemor blir merkebevisst...
    Klem fra Hanne Mette

    SvarSlett
  11. Et tema jeg brenner litt for også! Har ikke lest det du nevner, men husker problemstillingen fra jeg selv vokste opp. Heldigvis går ungene mine i en barnehage der jeg så langt ikke har merket noen ukultur av noe slag. Frykter likevel hvordan presset blir når de blir tenåringer. Her går det mest i kjedeklær, t.o.m parkdresser og regntøy, for dette tester jo ofte like godt som de dyrere merkene. Skal sies at jeg kjøper en del Ralph Lauren og Tommy Hilfiger barneklær på ferie i USA der det er H&M priser på de merkene, men jeg har aldri gjort noe poeng av merkene overfor femåringen og toåringen skjønner jo ingenting uansett heldigvis. Helt uaktuelt per i dag å betale mye for barneklær som de vokser raskt ut av. Takk for tips om flanellspysjene, de er så fine :)

    SvarSlett
  12. Her går det mye i hjemmestrikka og hjemmesydd og ellers billgkjeder ja :)
    Jeg håper vi klarer å få barna våre gjennom de tøffe årene fram til de er voksne med tro på seg selv og at de blir skånt for mobbing! Helt utrolig at små barn skal ha slike holdninger til klær... Mine er heldigvis opptatt av lekevennlighet osv på klærne, enda...

    Klem

    SvarSlett
  13. Her går det i H&M, Lindex, Cubus og POMPdeLUX på ungene, og ulla kjøpes på matbutikken....! *ler*

    Hedda har noe merkeklær, men det er kjøpt på salg, jeg synes ikke det er verdt med plagg til 500,- til en 3-åring! Ikke for det, mengden klær kunne sikkert vært mindre og dyrere, og likevel ha kostet meg det samme ;P

    Jeg har investert i noen Odd Molly plagg til meg selv de siste par årene, men av 7 plagg er kun ett kjøpt nytt, og da på salg fra USA... Jeg synes OM er fint, men fullpris på nytt passer ikke meg. Ellers går det mye i Lindex, H&M og Ellos i min garderobe.

    PS: 11-åringen ble fra seg av glede da vi handlet på WOW i sommer, vi har ikke det her, men det er jo heller ingen dyr kjede!

    SvarSlett
  14. Bra innlegg! ;)
    Tror vi er mange ja som handler på Cubus og H&M osv... Merket Name It er å få kjøpt mange plasser her. De har masse veldig flott tøy til hverdag og fest. ;) De vokser jo så fort de barna! Bruker kanskje litt på yttertøy og sko ettersom min sønn går i utegruppe og sliter mye tøy og sko. ;)
    Barn bryr seg ikke dersom ikke vi voksne bryr oss! Vi må nok tenke over hva vi sier over hodene til de små tror jeg... ;)
    Siterer mamma som siterte sim mor; man trenger ikke nytt og flott bare man oppfører seg og er ren og hel i tøyet... hihi
    Ha en fortsatt fin kveld!
    Mvh Hege Beate

    SvarSlett
  15. Huff, jeg blir sjokkert over holdningene til de små. Jeg gruer meg til jeg får skolebarn.. Da jeg gikk på barneskolen hadde vi ikke hørt om merker, og gikk stort sett i joggeklær. Nå skal de kle seg som små voksne, og ha dyre merkeklær allerede i 1. klasse?? Huff!
    Cubus har jo så mye fint :-)

    Klem Veronica

    SvarSlett
  16. går det ann !! men hvem er det som lærer de dette da ?? det er vel de voksne som er mest opptatt av å kle ungene i merkeklær.. bare se rundt på bloggene.. jeg får litt bakoversveis enkelte ganger når jeg surfer her inne..

    flott at du tar dette opp Beate !! ha en fin dag.

    SvarSlett
  17. Helt enig!
    Når jeg hørte om dette på radion ble jeg bare sittendes i bilen og måpe.
    Tenker jeg på mitt vakre tantebarn som er i barnehagen nå og blir rett og slett bekymret.

    Hvem bestemte at klær og merker skal spille en rolle?

    SvarSlett
  18. Så utrolig flotte innlegg, Beate! Jeg har vært så travel denne uka, har gått glipp av tre innlegg hos deg, ser jeg. Men, da koser jeg meg med de nå. Enig med deg, unger, og også vi voksne, kan da godt bruke klær fra Cubus og andre billige kjeder. Skulle bare mangle. Så kan man unne seg noe dyrere innimellom. Virkelig flott bilde til ære for Cubus. ;) Likte veldig godt stuebildet ditt også. Vintage by Nina syns jeg ofte kan bli for slitt, og mye likt.. Men, det er jo bare min smak.. Mye fint også, selvsagt. :) Koser meg hos deg!

    SvarSlett
  19. Først av alt nå så skal jeg på Cubus å kjøpe en sånn pysj til datteren min:)
    Har heldigvis ikke opplevd merkepresset i barnehagen, tror ikke ungen min vet hvor klærne hennes kommer fra og hva de koster, rett og slett fordi det aldri har falt meg inn å snakke om det med ho.
    Tror foreldrene kan gjøre mye med dette, får vondt av de barna som opplever å bli mobba for dette, og alt annet såklart, blir sjokkert og sint av dette.

    SvarSlett
  20. Det er det dummeste!!! Bli mobbet fordi man har billige klær, helt håpløst! Man kan jo spørre seg hvordan holdning foreldrene til disse mobbende barna har til penger! Selvfølgelig, noen ting kan lønne seg å kjøpe litt dyrt, som ytterjakker og slikt, men det må være fordi KVALITETEN er bra, ikke fordi det sitter klistret et merke på dem! Jeg har ikke barn, men er HM-jente - noe annet gidder jeg ikke, for jeg ødelegger klærne mine støtt og stadig, dessuten blir jeg jo lei dem!! Eneste jeg har som er skikkelig dyrt er.... Bunaden! ho ho!

    SvarSlett
  21. Bra tema å ta opp med barna når de etter hvert begynner å skjønne det (men skrekk og gru, litt tidlig å høre at de allerde skjer i barnehagen!) Min erfaring er at det ofte er foreldre som legger opp til merkepresset med å kjøpe merkeklær til barna og tydelig fortelle til barna at dette er merkesaker og at det er sånn som ikke alle andre har... Så her tror jeg at mange foreldre kanskje må gå inn i seg selv litt. Man velger selvsagt selv om man kjøper på cubus, H&m eller på den lokale butikken med de dyre merkene, men barna trenger ikke å vite hva som er hva. Handler MYE på H&M og så sper jeg på meg litt fra andre steder, både det som er billig og bra og det som koster noe mer. Det samme gjør jeg til meg selv også:)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...