beatehemsborg

søndag 25. oktober 2009

.:Lag kul ord-kunst:.



På veggen i stuen har jeg ord-kunst jeg har laget på denne siden. Det er utallige muligheter for ulike fonter, farger, form og stil. Morsomt og enkelt å lage mitt eget bilde med ord som betyr noe for meg. Jeg har laget ett med ord som jeg synes beskriver oss (familien). For moro skyld laget jeg ett fra bloggen min også. Ved å skrive inn adressen til bloggen velger programmet ut ord fra bloggen din og lager en herlig ord-suppe... Disse to jeg har laget har jeg prøvd å blåse opp litt, derfor er de litt uklare her. Men når du skriver ut ord-kunsten din hjemme blir den helt perfekt. Den dekker et A4.



Her har jeg hele teksten fra "Det vackraste jag vet". (Den sangen ble sunget til oss i kirken da vi giftet oss.)
Og NEI, jeg har ikke skrevet inn alle disse ordene. Jeg gikk inn på denne siden og kopierte teksten og limte den inn i ord-boksen.

Her er det jeg har i stuen. Det er skrevet ut i oker, grønt og blått.



ENJOY!!!

Oppdatering: etter tips fra SkrekkogGry skal jeg prøve å overføre til tekstil (pute) tror det kan bli kult... hm, kanskje en julesang-tekst... For å få til dette må jeg nok skrive ut bildet, scanne det for så å åpne det i photoshop og speilvende det der...




Photobucket

17 kommentarer:

  1. En kjempeide! Ble sittende å lage mitt eget bilde. Mangler bare å finne en "knapp" som speilvender det så jeg kan bruke de til transfer-stryke-ark til tekstiler. Takk for tipset!!

    SvarSlett
  2. skriv ut og scann bildet. åpne det i photoshop (el et annet fotoprogram) der kan det speilvendes..

    SvarSlett
  3. Takk for tipset, kjempeartig!

    SvarSlett
  4. Så genialt! Takk for morosamt tips:)
    Blei verkeleg flott i ramme.
    Klem Anne:)

    SvarSlett
  5. Oj har visst missat din blogg totalt... Kan vara så att min syster kikat in tidigare men för mig var det en trevlig nyhet. Så mycket fint. kram

    SvarSlett
  6. halloj! gu vilket bra tips, ska prövas kan tänka mig på en kudde, mohaha så fint!!!!

    varmkram lotten

    SvarSlett
  7. Så stilig!! Det må jeg prøve å få til, takk for tipset!
    Ønsker deg en god søndagskveld!
    Klem

    SvarSlett
  8. Så koselig at du har besøkt meg på bloggen min! :D
    Jeg digger den "ordsuppa", nå ble det en tur rett inn og prøve med adress'n til bloggen! :D
    Koselig blogg du har da, I'll be back! ;)

    SvarSlett
  9. Wow! Så så stilig:) Takk for tips! Må inn og titte med en gang;) Ha en fortsatt fin søndagskveld, Beate!!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  10. OJ! Så stilig da:)
    Hylla var lekker!

    SvarSlett
  11. så bra du fikk det til!!:) husk også å smør tykt på med art medium:)

    artig når man får det til som man har tenkt:)

    ha en fin dag!!

    klem Lillan

    SvarSlett
  12. Takk for bra tips! Artig... Og tusen takk for hyggelig kommentar og gratulasjon hos meg :)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  13. Kjempestilig! *lagre idèen*
    Men, ikke for å være vanskelig altså... Hvorfor printe, scanne SÅ speilvende? Du kan jo bare åpne det i PS og speilvende FØR du printer.. Eller har jeg gått glipp av noe? Stilig blir det nok uansett!! :)
    Gleder meg til å få se puten :D

    Mandagsklem fra Idun :)

    SvarSlett
  14. idun: du får ikke lagret bildet... de som jeg har lagt ut er bare kopiert fra sidens galleri (der jeg la ut mine...)

    SvarSlett
  15. Hei snupp! Du kan speilvende utskriften i skriver-driveren.

    SvarSlett
  16. O, hjelp, nå har jeg noe å leke meg med! Kjenner jeg kommer til å bli helt hekta, allerede før jeg har vært innom sida :) Nydelig ordkunst du har skapt. "Det vackraste" ble sunget til oss i kirka også - kanskje jeg kan herme litt? Nydelig...

    Takk for tips! Klem

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Hvis du ikke har blogg selv kan du huke av for anonym i boksen under her...